13 / 02 / 23

 

sinut minä olen kirjoittanut loppuun jo kerran

sekä toisen kolmannen

mutta aina annan sinun tulla takaisin

istutan valmiiksi jo välillemme sen tutun pettymyksen

jonka kanssa kahden

olen öitä pohtinut ja kuollakseni pelännyt

että tulen aina mieluummin valitsemaan sinun myrskysi

kuin jonkun toisen auringon


että oletkin ikuinen mitä jos

ja me se hukattu mahdollisuus


unessani suljet ovia kasvojeni edessä

mutta minä silti etsin

ja kaunistelen kipuni kierrellen sen nimesi ympäri

vaikka siinä ei ollut mitään runollista tai kaunista

kuinka alusta asti olimme toisiimme törmäyksestä syntynyt tahra

jokin kipuileva auki repimämme haava

joka tulehtuu joka kerta

kun olen kutsunut sinut iholleni


ja sen mutkiin olet kuiskannut kauniit lauseesi

jokaisen lupauksen

jonka minä olen ottanut todesta

itse astunut ansaani

ja uhriutunut siinä pelossa

ettet sinä minua vieläkään rakasta

ja vienyt meidät takaisin lähtöruutuun

siihen jossa sinä juokset toiseen syliin

ja minä torjun jokaisen

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti