02 / 01 / 23

 

vuosi vaihtuu tehdashallissa

kuohuviinin ja jäisen merituulen humalluttamana

minä olen liian tietoinen

ja tanssin itseni pois mielen päältä

kun en uskalla toivoa oikein mitään

kun viimeksi sain niin paljon


ei hyvää ilman pahaa

ja nyt olen kantanut taakkaa

jonka lasken eteeni

kun aamuyöllä kello viisi saavun yksin kotiini

katson kaikkea sitä jonka hinnalla

sain levätä kokea jotain kaunista

mutta upeimmatkin kukat kuihtuu maljakossa

terälehdet kuivuu irti juurista

mätänevät vaihtamattomassa vedessä

ja jo hetken minä olen näin laiminlyönyt jokaisen valon kasvattaman lajin


tänä vuonna istutan ne uudelleen

heitän pois vanhan menneen

kerään kauneimmat lehdet talteen

ja kasvatan ymmärrystä armoa

hymyilen hymyä hellää aitoa

ja nauran vaikka ylähuuli katoaa

ja hampaat näkyy vähän liikaa

itken kyynelistä puhtaan veden maljakkoon

muistan leikata imupinnat juuriin

ottaa vastaan

kauniiksi kasvaa

ja antaa itselleni hellää hoivaa

ravita rakastaa

silloinkin kun tuntuu ettei ansaitse palaakaan

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti