01 / 10 / 22

 

kivuliainta on antaa anteeksi

kun toinen ei ole edes pahoillaan

itkee vasten ikkunaa

ei katso kohti

enkä minä siltikään

enää edes korota ääntäni 


sillä niin tottunut minä olen

niihin tyhjiin lauseisiin

puolustuspuheisiin


jälkikäteen halaamme omenapuiden alla

ne mädäntyneet kuoret makaa nurmikolla

ja jälleen hän itkee

nopeasti vaihtaa aiheen

kääntyy rooli jälleen lohdutan

kylmän kuoren kovetan 

annan hänelle siunauksen hyväksynnän

ainahan minä joustan ja odotan


pienennän itseni tähän eteesi

ettei lujaksi kasvattama ääneni

katkeroittaisi sinua sisältäsi lisää 

kun huudan oikeutta

jota et itse koskaan uskaltanut pyytää

ja ettei äiti

sinun tarvitsisi

nähdä kuinka paljon minuun sattuu

sillä kuinka voisinkaan

tehdä sinua kohtaan niin itsekkäästi

että antaisin sinun huomata

kuinka kivualiaasti

olet minua hiljaisuudellasi viiltänyt


ja niin pieni on se häivähdys kitalaessa

ettei edes kivualiasta

kun nielen jälleen yhden pettymyksen surun

vihan hänen edessään

sillä sisälläni lapsi

eihän hän enää kaipaa äitiään

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti