16 / 07 / 22

 

olit täydellinen paperilla

ja muutenkin niin paljon hyvää

mutta minä olen haikeana edelleen hänestä

joka tulee jokaisen viivan yli

rikkoo kaikki säännöt


usko pois minä yritin purra hammasta

irrottaa siitä ajatuksesta

kohdella päiväunena

ohimenevänä hipaisuna

kuurosateena

jonka kostuttamat olkapäät aurinko kuivaa

mutta hän on myrsky

ja rankkasade jota ei pääse pakoon


sinä lempeä pehmeä tihku

ja tyyni pinta

ja minä olen aina seilannut aalloilla

painanut pääni niiden alle

tietämättä ehdinkö potkia takaisin pinnalle

kun sinä vain kastelet varpaat


olen rakastanut ukkosta

kutsunut salamaa

katsonut puiden kaatuvan

ja antanut rajuilman huuhtoa minut kokonaan


olen syyllistänyt itseäni siitä nälästä

punonut leimat oikeasta ja väärästä

luullut olevani rikki sekä viallinen

kun en tyydy osaa pysähtyä paikoilleen


mutta minun rauhani on kaaos

vakauteni hetkessä ennen tuhoa

ja mieluummin suussani maistuu vereltä kuin ei yhtään miltään

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti