23 / 04 / 22

 

soitat aamuyöllä väärään numeroon

halusit tietää mitä kuuluu


ja minä hiukan häpeän kuinka onnelliseksi se minut tekee

että olen käynyt mielessäsi

ympäripäissäsi

olet löytänyt minut ajatustesi sumusta

ehkä jostain yksinäisen aamuyön kulmasta

jossa minä vuoden päivät sinua olen odottanut


ja lupaa kysymättä

huomioimatta

levein liikkein 

omilla ehdoillasi

teet tilaa siihen viereeni

otat paikkasi

enkä minä koskaan laita vastaan

tipahdan aina yhtä kovaa

ja yhden aamuistani nyt koverrat kulmiltaan kovaksi

vatsassa kivistäväksi kutittelevaksi muistoksi

jota kokeilen 

pyörittelen kämmenellä


saat minut pois tolaltani olemalla ja olematta

ja vaikka kirjoitan sinut loppuun kerta kerralta

tulet aina takaisin


mutta sinä muistat minua väärin

enkä minä enää takerru

alttiiksi asetu

vaan väistän ennen kuin kierrät kätesi ympärilleni

kuiskaat totuutta valheen tahrimaa

nousen ylös annan sinun jäädä nukkumaan pois humalaa

ja herätessäsi ehkä olet unohtanut minut taas kokonaan

kunnes epätoivo jonakin yönä jälleen saavuttaa

vie sinua otteessaan

ja ehkä vielä joskus soitat siihen numeroon joka vastaa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti