08 / 11 / 21

 

peilikattoja

ja kyyneliä tanssilattialla

savu kiertää keuhkoja

ja tanssin itseni ulos kehosta

lopulta jälleen ennen aikojaan

korvissa soiden otan kiinni yöttömän yön kädestä

joka ennen valomerkkiä

ojentaa eteeni kutsunsa


väsyneillä jaloilla kannattelen itseäni laatoilla

pimeällä kadulla

ja aamuyöstä huurtuneella asfaltin reunalla

kun jokin odottava tunne

ja epämääräinen toivo

joka shottilasin sisäpinnoilta asettui vatsani pohjalle

johdattaa minua puolipaljain reisin

ja täysin paleltunein säärin yössä


ja se tuntematon pitkä tumma

kävelee vastaan

halaa pitää kiinni

ottaa sekunnissa omakseen


ja minä muutun joksikin toiseksi

etten aamulla katuisi

kuinka helposti jälleen annoin itseni

jonkun käsivarsille

ja katseen alle


helposti hän nostaa keittiönpöydän kulmalle

kysymättä ottaa kiinni hiuksista

kysymättä painaa henkitorvelta

ja kaarran selkäni vasten kylmää korkeakiiltoa


helposti hän kääntää vatsalleni

ja roikun terävissä kulmissa

painan poskeni pöydän pinnalle

kohdaten katseeni pimeän ikkunan heijastuksesta


enkä minä tunnista häntä

vaikka olen ollut siinä monesti

en tunnekaan enää omaksi


kosketus ei tunnu miltään

sanat lipuvat ohi

ja saman suihkun alla jälkikäteen

lämpimässäkin minä palelen

kun enhän minä ole enää tämä ihminen


lämmin keho tuntuu tukahduttavalta

parransänki painaa niskaa

kun ulkoa harmaa valo asettuu huntuna huoneen kulmiin


se on minun valomerkkini

aika palata mieleeni ja iholleni

joka itse täyttänyt tyhjiönsä

eikä enää tuntemattomista lakanoista löydä itseään

ei ketään

eikä yhtäkään 

lohdun palasta jota sovittaa sisälleni


olen arvokkaampi näitä öitä

jotka ovat syöneet huomaamattani pala palalta

kun olen itsestäni paljastanut osia

ja antanut niiden käsien tulla lähelle

jotka eivät kysy lupaa pidellä

ja pudottavat pirstaleiksi varoittamatta

huomatessaan olevani lasia 

heidän omat tyhjiönsä heijastavana


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti