10 / 08 / 21

 

kesä alkoi läpi siltasaaren ja kruununhaan

tää on taas jotain universumin ironiaa

ajattelen aamulla kun samoja teitä taas

olen tullut kotiin

 

hakaniemessä on se ympyrätalo

ja samalla tavalla kai linjat sulkeutuu

 

kalliossa on nyt ikkunansalpoja

ja puulattia

asetumme rinkiin

ja minä en kuulu joukkoon

olen vähän muualla

tai ehkä se on vaan tää humala?

 

helppoa ja rentoa

se on pelin henki ja idea

mutta minä annan vain harkitun

astuen silti harhaan

ja tahdon ottaa sanani takaisin

mennä omaan ympyrääni

potkia muut ulos

potkia hänetkin helvettiin

sillä hän pelaa minun päälläni

vaikka minä olen luottanut

 

en pysty seisomaan suorassa

katseen alla olen itku kurkussa

ja vihaan näitä puolia

itsessäni näitä suonia

joissa kohisee ajoittain viha

ja heikko veri

 

sillä minun seinissäni huokailtiin

vedettiin syvään henkeä

ja katsottiin toiseen suuntaan

naurahdettiin vähäteltiin päälle

hiljennettiin häpeään

sillä vanhin tytär

näyttäähän hän pienemmille esimerkkiään

istuu hiljaa

ei ainakaan itke huuda tai ole edes ihminen

kantaa painot ottaa iskun poskelleen


ja se tyttö on vielä tämän mielen sisällä

hakee reaktioita keinolla millä hyvänsä

tahtoo nähdä olevansa elossa

olla puhuvaa suuta

ja vastauksen saavaa katsetta'


tuhoaa minut kaiken ympäriltä meidät molemmat

huutaa kipunsa toisten kasvoille

istuttaa vihansa aamuöiselle katukivetykselle

viattomien niskaan

ja henkitorvelleni ei anna minun hengittää


mutta jonain päivänä minä vielä löydän hänet

hiljennän kohinan

painan hellän kämmeneni hänen kasvoilleen

ja kerron, että minä näen sinut

ei meidän tarvitse enää huutaa


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti