02 / 08 / 21

  

suutele kyyneliäni

maista valuvaa suolaa

näe silmänräpäys

pieni hetki sitä tuskaa

jota ei aika paranna

ei puhuta ääneen

ei kirjoiteta kuin vertauskuvina

eikä näytetä katseella


minusta ei tule valkoista valoa

silti kaunis sielu

mutta en puhtailla ajatuksilla


olen taistelutanner

ja joutomaata

kuihtunutta satoa

ja elollisen tappava jääkylmä routa 


mut hei tiiä ettei tää oo itsesäälii


en edes pyydä ymmärtämään

en yrittämään

äläkä ainakaan rakasta ehjäksi 

tai jotain muuta yhtä mautonta

lohduttaa tai korjata 

ei se toimi niin

nää jutut tulee aina mukana


olen vähän tällainen tummanpuhuva

kannan painoja

ja annan demonien asua ihon alla

tulen niiden kanssa toimeen

välillä liiankin hyvin


se kipu luissani on lohduttaja

olen minä varjolla ja valolla

kauniilla rumalla

ikuinen ääripää tunteiden keinulauta

mutta kun riisun

riisun kaiken;

katson näytän sanon puhun huudan ja kuiskaan

kosken hipaisen lyön syljen ja paiskaan

ja rakastan samalla vimmalla

sillä minulla

ei ole aikaa niille joilla ei ole sielua

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti