29 / 07 / 21


aina hermostuneena hymyilen

nauran 

tai haukottelen

mutta hän ei tiedä siitä

tavastani pelata aikaa

tehdä jotain hetkillä joissa saattaa 

vahingossa paljastaa muuten liikaa


hän kertoo kuinka pitää siitä

kuinka nauran vasten hänen huuliaan

hymyilen ja tuijotan pitkiä ripsiä sinisiä silmiä hänen kasvoillaan


tuijottaa häpeilemättä takaisin

kuljettaa poskellani sormiaan

kutsuu pisamiani pisaroiksi

ei usko oikeasti vaaleatukkaiseksi


kerrankin joku ei minua tunne

luule tuntevansa

kuunneltuaan kuulopuheita

valmista tarinaa

millainen tyttö hänen vierellään makaa


ei tiedä

että mennään huonoon suuntaan

kun se tyttö alkaa kirjoittaa

ja minä en ole ehtinyt vielä edes varoittaa

kuinka järjetön minä olen

ja mitä näillä sanoilla teen

kuinka hetket niputan lauseeseen

ja piirrän varjoille ääriviivoja

niin että vielä auringon laskettua

pystyn palaamaan

seinien viivoja katsomaan

näkemään missä säteet ovat olleet

sillä hänen hymynsä valaisee minun huoneet 





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti