05 / 03 / 22


sisälläni on jatkuva

kalvava

koti-ikävä

ja kuulumattomuuden tunne


kuin varkain se välillä kipuaa pinnalle

hyökyy ylitseni

ja kertoo

sinä et kuulu tänne


se on myrkky

joka kaadetaan pakolla alas kurkusta

väkisin leuat erotetaan toisista

vaikka painan huuleni tiukkana viivana

karvaana

se laskeutuu pitkin ruokatorvea

vatsaan ja polttaa sisältä

sinä et kuulu tänne


erilainen perustavaa laatua

väärällä tavalla


myrkyn haju pinttynyt hengitykseeni

pitää muut kaukana

perusluonne luotaantyöntävä

olen mätä sisältä

ja muut aistivat sen

hän ei kuulu tänne


ja minä olen lohduttanut itseäni

käsivarret kiertänyt ympärilleni

sormenpäillä kutitellut selkää

kertonut

etten vain ole tavannut

ihmisiäni 

löytänyt paikkojani


mutta minä olen niellyt myrkkyni jo lapsena

kun pimeän lokakuun yönäni ensimmäisenä

käännettiin kelloja tunti taaksepäin

yrittääkseen kai peruuttaa tapahtuneen

lopulta hyvittääkseen

antaakseen armonaikaa

että tällainen tyttö teille nyt tuli

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti