07 / 01 / 22

 

minä en ole tottunut tyyneyteen

tai rauhaan

vaan minussa käydään sotaa

ja haastetaan rakenteita 


minä tulen kasaan kursituista

ihmiskohtaloista 

koen syyllisyyttä

kannan tuskaa

ja jatkuvaa pelkoa

joka virtaa läpi kehoani

astelee harha-askeleeni

valmistelee hyökkäyskannalle

ja virittää ansansa valmiiksi


mutta sinun seurassa

sykkeeni ei nouse ei pauhaa korvissa

ei sumenna katsetta

ei kosketus polta palovammoille


enkä minä sinun sohvasi kulmassa mieti

tai rajoistani tule liian tietoiseksi

muutu häilyväksi

itseäni pienennä

tai sanojani liikaa mieti


mutta minä en ole tottunut siihen

ja sitä minä pelkään

pelkään vakautta vastaanottamista

tahdon piiloutua juosta

kavahtaa pois läheltä

huutaa älä koske painu helvettiin

mutta silti pitää kiinni

maata siinä samalla sohvalla

kasvot vastakkain

ja arvailla

mikä on sen sävyn nimi joka tuijottaa iiriksesi ympäriltä


kun en koskaan ole ollut aamuksi jääjä

kukaan pyytänytkään

mutta nyt torstai vaihtui perjantaiksi

katseesi saakin vaikeaksi

en tiedä enää oikein miten suorana istua

rystyset valkoisena tärisevin käsin puristan teekuppia

joka polttaa vasten kämmentä

ja sitten vedän polvet syliin suojaksi

sydämelleni muuriksi

ettet sitä rintani läpi repäisisi

ja asettelisi tähän aamupala pöytään

meidän väliimme


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti