10 / 10 / 21


halusin vain tuntea sävysi

antaa sinun maalata itsesi iholleni


mutta meillä oli vain niitä öitä

jolloin aamu tuli liian nopeasti

nielaisi huuman häpeälliseksi


kosketit minua vain kiirehtien

ja naiivina roikuin paidan liepeissä

joka helvetin rippeessä

kun kerta toisensa jälkeen lähdit

edes tajuamatta jättäneesi jotain jälkeesi


ja vuosienkin jälkeen 

puristan kämmenissäni yhtä irronnutta palaa

odotan kai tulisitko hakemaan


hipaisisit jälleen olematta läsnä

ottaisit omasi

kuivuneena siveltimenä

katsoisit lävitseni

ymmärtämättä kuinka paljon hiljaisuus puhuu


ja kyllä minä tiedän

olevani kauniimpi kanvaasi

ilman sinun värejäsi

mutta tahtoisin silti vielä kerran tahrata itseni

työntää käteni juuriin kiharoidesi

antaa sen varmistuksen itselleni

että olen maalaillut monta väärää kuvaa

kantanut ihon alla tunteen reunaa kovaa

joka mutkien venyessä painautuu kivuksi

mutta silti tuntuu kuin en osaisi

päästää irti

ennen kuin vielä kerran olen katsonut silmiisi

nykyisellä itselläni

silti kohdaten sen saman 

armottoman tavan

jolla minua edelleen katsoisit

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti